pat 116

These days our school has been celebrating St.Patrick’s day. A well-known Irish festival, that takes place on March 17th, when everything is green. This colour represents the spring and Ireland, also called the “Emerald Isle”.

St. Patrick’s day has increased the cultural awareness of our students, they have learned more about English language and Irish traditions. It goes without saying that now they know the amazing legend of Leprechauns. If you catch one, he will lead you to his pot of gold at the end of the rainbow.

In addition, we were glad to have the collaboration of an Irish woman who shared with us how they celebrate this day. The finishing touch was our photocall, in which teachers took pictures of students wearing green clothes.

vanda1

MATERIALES DE CONSTRUCCIÓN AFECTADOS POR ACTOS VANDÁLICOS.
PARTE DEL ENFOSCADO DEL TECHO DEL PATIO SE HA DERRUMBADO

Paquetes aislantes de fibra de vidrio han ardido la pasada noche en el patio central de nuestro colegio en unos actos vandálicos que también han afectado a palés de sacos de yeso , sillones y numeroso material de obra que está siendo utilizado para la remodelación de los edificios escolares.

La Dirección del centro ha interpuesto la correspondiente denuncia ante la Policía Local.

día de la paz

La programación para el Día de la Paz y la No Violencia, se va a desarrollar en la semana del 25 al 29 de enero y  tendrá dos fases que puedes conocer haciendo clic sobre la imagen.

hello

Para conocer el comunicado oficial de la Dirección del Colegio sobre la sección bilingüe que se imparte en nuestro centro educativo,haz clic sobre la imagen .